Fortsätt till huvudinnehåll

Ut med det gamla!

Herrejisses!
Jag har verkligen drabbats av en galen städnojja.
Varenda sak, i vartenda skåp plockas ut, granskas och värderas.
Mycket ryker.
Väldigt mycket.
Så mycket att maken kommer få hjärtflimmer när han kommer hem.
Men skåpen kommer bli så tomma och fina, kvar ska bara saker som faktiskt används finnas, inga "kanske kan vara bra att ha" saker får bo kvar.
Och det är precis när man är på sånt humör som rensning ska göras, det är bara då den kan bli tillräckligt effektiv.
Samtidigt förstår jag inte varför jag inte kan vara på sånt humör hela tiden, då skulle jag ju inte få för mig att spara skiten från början.
Men då skulle jag å andra sidan inte få få såna här roliga dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: