Vi har fått nya grannar på gården där vi bor: De kommer så klart med fullt utrustat övervakningssystem: Varje gång någon beträder gården så går larmet. Vad jag kan se så är de nya grannarna inte så stora än, så de lär inte vara flygklara än på ett tag. Vi hoppas att larmcentralen nöjer sig med att skrika varningar och inte går över till luftburna attacker under de veckor det tar för ungarna att få till tekniken.
Trots att det nog riktar sig till en yngre publik vid det här laget så ville Arvsmassorna se Toy story 5. De hade ju sett alla andra liksom resonerade de, s å vi gick på bio idag. Snål som jag är valde jag i det nya biljettsystemet de billigaste biljetterna, trots att vi är trogna sitta-högst-upp-publik. Det var inte särskilt bekvämt att sitta på rad 5, men inte så mycket mindre bekvämt att det skulle motivera 30-60 kronor mer per biljett för andra platser. Vi betalade nu 297 kronor totalt och skulle betalat 477 spänn om vi valt de gamla platserna. Och ja, vi smugglade in dricka och snacks eftersom de också är hutlöst dyra. Jag förstår att biobranchen går lite på knäna, delvis på grund av valen de gjort de senaste åren skulle jag tro, men jag vägrar vara delaktig i att bio är en klassfråga. Filmen var sådär tyckte vi alla, det var lite uttjatat och storyn var lite krystad, men ett okej tidsfördriv ändå. Alltså tur att jag inte valde de dyrare biljetterna och köp...