Jag har sagt till Arvsmassorna att vi ska försöka gå på alla museum i Stockholm detta sommarlov, det tror jag inte att jag kommer få igenom för så uttråkade kommer de aldrig bli att de går med på det. Men idag fick jag med dem till Moderna museet. Det visade sig vara en farlig plats för barn: I alla fall när det förekommer syftningsfel. Oavsett vad det är för museum eller vad man tycker om konsten så är det svårt att inte bli påverkad, att inte tycka och känna saker, och det gör något med en. Att känna saker är nödvändigt. Som att upptäcka de små detaljerna. Som att se märkliga saker och läsa om historien bakom. Som att se färg och form som blir vackert. Som att se en lerpöl som bubblar. Blir du lönsam lille vän? Är väl en fråga som aldrig varit så aktuellt som nu och det väcker definitivt känslor. Det som också är trevligt med lite utflykter är att jag får äta luncher som jag tycker är goda: Men ...