Jaha.
Precis nu tog mitt tålamod slut.
Den där boken jag beställde från Bokus är fortfarande inte skickad.
Boken som skulle ha skickats inom 3-6 vardagar.
Idag är det dag 11.
Boken på 448 sidor som jag ska hinna läsa för att skriva en uppsats på engelska om 10 dagar.
Boken som med tur (haha) kommer på tisdag eller onsdag.
Tack Bokus.
Speciellt tack för förklaringen att eftersom att ni beställde från leverantörer så kan ni inte påskynda ärendet.
För att vaddå? Ni har inte ett telefonnummer till dom? Ni kan inte säga "Hallå, ni skulle ha skickat den här boken till oss för flera dagar sen, nu sitter vår kund i skiten, skynda, skynda."
Oförmåga att ge lite service stör mer än förseningar.
Och jo, jag vet att leveranstiden bara är ungefärlig. Men när det blir dubbelt så lång tid!?
Förbövelen!
Nu skulle jag vilja säga så här:
Visst, jag som kund kanske är en piss i Nilen, men jag köper rätt mycket böcker, och har tänkt plugga länge till, och kursböcker kostar mucho. Så blä på er, nu tar jag mina kronor någon annanstans.
Skulle jag vilja säga.
Men jag hade samma problem med leveranstid hos Adlibris.
Och ska jag köpa böckerna in real life så måste jag handla på Akademibokhandeln som är detsamma som Bokus, fast flera kronor dyrare.
Vilket säkert är anledningen till ointresset från deras håll.
Men nästa gång blir det ändå Adlibris, för även om leveransen också tog tid, så var kundtjänst väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det vinner man på.
Men mitt blodtryck är den ständiga förloraren.
Precis nu tog mitt tålamod slut.
Den där boken jag beställde från Bokus är fortfarande inte skickad.
Boken som skulle ha skickats inom 3-6 vardagar.
Idag är det dag 11.
Boken på 448 sidor som jag ska hinna läsa för att skriva en uppsats på engelska om 10 dagar.
Boken som med tur (haha) kommer på tisdag eller onsdag.
Tack Bokus.
Speciellt tack för förklaringen att eftersom att ni beställde från leverantörer så kan ni inte påskynda ärendet.
För att vaddå? Ni har inte ett telefonnummer till dom? Ni kan inte säga "Hallå, ni skulle ha skickat den här boken till oss för flera dagar sen, nu sitter vår kund i skiten, skynda, skynda."
Oförmåga att ge lite service stör mer än förseningar.
Och jo, jag vet att leveranstiden bara är ungefärlig. Men när det blir dubbelt så lång tid!?
Förbövelen!
Nu skulle jag vilja säga så här:
Visst, jag som kund kanske är en piss i Nilen, men jag köper rätt mycket böcker, och har tänkt plugga länge till, och kursböcker kostar mucho. Så blä på er, nu tar jag mina kronor någon annanstans.
Skulle jag vilja säga.
Men jag hade samma problem med leveranstid hos Adlibris.
Och ska jag köpa böckerna in real life så måste jag handla på Akademibokhandeln som är detsamma som Bokus, fast flera kronor dyrare.
Vilket säkert är anledningen till ointresset från deras håll.
Men nästa gång blir det ändå Adlibris, för även om leveransen också tog tid, så var kundtjänst väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det vinner man på.
Men mitt blodtryck är den ständiga förloraren.
Kommentarer
Jag vill börja med att säga att det är väldigt tråkigt att din leverans är försenad. Det är även väldigt tragiskt att läsa om det svar du fått vid kontakt med vår kundservice.
Vill du vänligen mejla mig på alexandra.nedstam@bokus.com så jag kan hjälpa dig att lösa detta på bästa möjliga sätt.
Bästa hälsningar,
Alexandra Nedstam
www.bokus.com