Fortsätt till huvudinnehåll

Spion.

Jag hamnade i en mindre debatt om rätten till barn igår.
Det blev extra intressant eftersom ingen av de inblandade vet om att jag befinner mig i IVF-träsket.
Som en liten spion lyssnade jag till de vanliga urvattnade argumenten mot att göra IVF och att adoptera.
Jag slås av att människor ständigt tror att deras liv, tankar, åsikter, känslor, bakgrund, erfarenheter går att tillämpa på alla.
Att de tror att deras behov och önskningar är samma som andras.
Jag undrar också varför så många kräver att de par som inte kan få barn genom att ligga med varandra ska försvara sitt beslut att skaffa barn, när de par som kan skaffa barn genom att ligga med varandra inte behöver försvara sitt beslut.
Ibland är det lätt att tappa tron på människan, framförallt på människans förmåga att känna lite empait.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: