Fortsätt till huvudinnehåll

Oh no...

Jag har inte riktigt återhämtat mig.
Alltså, mest med humöret, jag börjar oroa mig för att jag förevigt kommer vara en riktig bitterf#**@.
Det märktes idag, att tålamodet inte är vad det borde.
Jag är raka motsatsen till tolerant.
Vilket blir lite motsägelsefullt när man diskuterar tolerans.
Framförallt när jag blir riktigt intolerant mot de intoleranta.
Jag blir arg och kan inte låta bli att säga mot när människor tycker att alla brottslingar ska bara låsas in, inte få någon vård, och visst förtjänar alla en andra chans- men man ska inte få en tredje.
Jag vill mest storma ut när jag hör ogenomtänkta och fördomsfulla kommentarer om homosexualitet och religion.
Jag tar illa upp när man ska diskutera sanningshalten i nyheterna och får ständigt höra "det är sant, det läste jag i Aftonbladet".
För allt man läser är sant.
Ingen vill vara kritisk till vad som står i nyheterna, man vill bara köpa allt man läser med hull och hår.
Jag känner att jag blir så rädd mitt i all ilska.
Att veta att de finns så många intoleranta människor, att vi inte har kommit längre, att människor vill vara så lättledda är läskigt.
Men det är ju inte fakta, för det står ju inte i Aftonbladet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Se upp!

Polarn är ganska känslig för myggbett. Hon får många och de blir som kanonkulor. Därför är hon ganska rädd för myggor. Allt smått som flyger piper hon till över, frågar vad det är, och när man svarar så undrar hon om den äter blod. Är det en mygga får hon nästan panik. Häromdagen klagade den lilla damen över ont i benet, men lyckades promenera, hoppa och skutta utan besvär, så vi tänkte inte mer på det. Förrän på kvällen. Då såg vi att hennes ena knä och nedre del av benet var svullet, och att en hård kula fanns strax under knät. Ett litet sår fanns på knät, men utan rodnad eller svullnad. Hon var bombsäker på att det var ett myggbett. Jag tänkte mer att hon ramlat eller hoppat och fått någon slags muskelknuta. Svullnaden var nästan borta följande morgon, och kulan under knät var helt borta. Så jag släppte saken något. Imorse upptäckte jag två myggbett vid ankeln. Vid lunch råkade jag klia lite och ena myggbettet fick ett sår. När jag gick hem tyckte jag att det gjorde ont och spän

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: