Fortsätt till huvudinnehåll

Vet inte det jag.

Nytt besök hos optikern. Igen.
*Varning för bittert inlägg*
Jag körde hela storyn sådär, eftersom hen inte riktigt verkar hänga med i svängarna. Eller kanske verkar lite stressad och disträ och lite ibland springer iväg för att fixa något och sen lägger sig i hur de i butiken tar hand om kunderna och låter mig vänta för att återkomma med lite noll koll.

So, the noggranna story of my brillor:
Först: Såg sämre på långt och nära håll och gick på synundersökning.
Sen: Fick nya glasögon som gjorde att jag såg sämre på långt och nära håll men såg bra på en liten, liten punkt.
Sen: Fick nya glasögon som jag såg bra på långt håll men sämre på nära håll och fick superblä huvudvärk och migrän av varje gång jag skulle läsa.
Typ.
Och jag var noga med att lägga till att jag har fått nya glasögon många gånger, eftersom jag tydligen kör ett race mot blindkäpp i hög fart, och jag har aldrig haft några problem att vänja mig.

Snabb som en iller slänger hen runt med några glas framför brillorna och frågar om det är bättre. Äääähhh, alltså bokstäverna blir större men är fortfarande inte typ i fokus, sa jag, och ögonen blir allt mer spända för varje mening jag läser redan nu.
Hen hämtade några andra glas och ja,  jag tror att det blev bättre, men när man blir servad av en iller på koffeinkick är det lite svårt att avgöra och vara bestämd.

Slutklämmen, det händer mycket med ögonen i min ålder så jag hade fått sämre syn sedan synundersökningen.... ...i mars.
Sa hen.
Alltså min syn har blivit sämre mellan synundersökningen och nu, eller i så fall mellan synundersökningen och de två veckor det tog att få brillorna eftersom de aldrig funkat.
Inte så att hen hade slarvat lite med undersökningen istället..? Fått lite knas med styrkorna?
Så säger personen i fråga att hen beställer nya glasögon så får jag använda de här så länge, varpå jag förklarar -igen- att jag kan inte ha dem för min skalle exploderar - säger jag inte, jag säger får ordentligt med huvudvärk-  och jag får mindre besvär av de gamla. (Henharintefattatellerhörtettsmackalltså.)
Och att nu får vi ta de nya brillorna och gilla läget och kolla min syn igen om ett år.
Sååååå om de inte heller funkar, utan jag ser sämre i dem än de gamla, så kommer det inte åtgärdas något mer eller?

Åh Specsavers. Så dålig reklam. Så väldigt dålig reklam. Så väldigt mycket att den årliga kunden som uppenbarligen kommer behöva många glasögon framöver kommer gå någon annanstans nästa gång. Om jag nu bara kan få ett par glasögon så jag ser var jag går någonstans.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.