Fortsätt till huvudinnehåll

Mammahälsa.

Jag fortsätter mitt fantastiska egna påhittade träningsprogram.
Först såg jag ju till att låta graviditetskilona rasa genom att skaffa två kolikbarn tätt inpå varann varav, ett ammande matvrak. "Ät vilket skit som helst när du kan." kallades den delen.
Sen såg jag till att skaffa tonade armmuskler genom att skaffa två barn som båda vill bli burna dygnet runt. "En skrikande unge på var arm 24/7" var alltså den andra delen i programmet.
Nu har jag inlett fas tre som jag kallar "Hosta upp en lunga och få snygga magmuskler på köpet." Nattens och dagens övningar har redan gett härlig träningsvärk.
I nästa kapitel ska jag på ett praktiskt och enkelt sätt skaffa mig en snygg bakdel. Jag är inte på det klara över hur riktigt än, men klurar på om det inte kommer handla om att kombinera knäböj med plocka upp artontusen leksaker hundra gånger per dag.
"Fitness i mammaträsket" tänkte jag kalla boken. Den lär ju bli en hit, alla tveksamma och konstiga hälsoråd som lovar maximal utdelning utan extra ansträning blir ju superpoppis. Fast det är möjligt att det där med två klängiga kolikbarn kan anses som mer än vad folk mäktar med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.