Fortsätt till huvudinnehåll

Klant-genen.

En liten fråga; klantighet, är det en dna-sträng eller något? Någon som vet?

Alltså Pyret är tydligen gjord av ren granit typ. Peppar peppar, hon har ju knappt varit sjuk mer än några förkylningar som hon viftar bort. Hon har inte gjort illa sig mer än slagit i hakan en gång och blivit sparkad av en kompis på en gunga. Ändå har hon ju röjt runt som en kamakazipilot, ramlat och haft sig men inte med blodvite och knappt med blåmärken. Ungen har inte ens haft blöjeksem mer än två gånger, och de gick över på en dag.

Polarn däremot.
Hon har ju till att börja med sina eksem, en hy värdig prinsessan på ärten. Och vi ska inte prata om hennes förkylningar och känsliga mage, hon har nog snorat fler dagar i sitt liv än inte. Men mest snubblar hon. Konstant. Jag skojar inte. Hon kan inte gå en meter utan att snubbla och hon ramlar ner från saker hur mycket man än bevakar henne. Jag överväger att aldrig låta henne komma högre upp än ett par decimeter ovan mark bara för att typ hålla henne hyfsat intakt. 

Att ha två små barn åldrar en något och ger kanske lite gråa hårstrån. Att ha ett klantigt barn åldrar en sjukt mycket mer och ger puls i klass med intensivt spinningpass.

Hur fasiken kan de bli så olika, mixarna från samma genpool. Och om klantighet sitter i dna, kan jag skylla på herr B.o.B. då?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.