Fortsätt till huvudinnehåll

Än sen då?

Det där med fredagsmys. Så långt borta.
Dels att för att det är samma ät-snabbt-som-fasiken-innan-Pyret-ledsnar-och-vill-dra-alla-från-bordet-och-Pyret-ätit-upp-och-vill-sno-din-mat rutin som vi har alla dagar i veckan. Som följs av att försöka få alla korta familjemedlemmar i säng, som följs av svep en kaffe och "unna dig" något gott (= tryck i dig någon bulle) innan du ska försöka få dig själv i säng. Det sista är aldrig lika svårt som det första.
Myset tenderar att försvinna däremellan någonstans.
Dessutom är ju fredagsmyset uppladdningen till helgen. Kanske en brunch, lite shopping på stan, promenader i fint väder, middag och en bio?
Vad säger du? Springa efter absurt snabba varelser för att ha så korta ben. Slänga i dig en frukost, lunch, mellanmål, fika, middag innan "någon" får ett utbrott. Gå in i en affär för sen är både ditt, partnerns och barnens tålamod slut. Den affären brukar dessutom vara City Gross eftersom veckohandling är en överlevnads strategi nu för tiden. Däcka vid 21 som på en vanlig tisdag eftersom halva hushållet vill ha frukost vid 6.
Jaaa, fredagsmys inför helgen var det.

Inte vet jag om det hör till medelålderskrisen eller småbarnsåren, men nog far tanken: Är det så här livet ska vara nu? genom skallen ibland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.