Fortsätt till huvudinnehåll

Topp 10.

Veckans topp 10 med Pestiga saker som gör mig less och får mig gråtfärdig.

10. Det är mörkt när man äter middag, det är mörkt när man äter frukost.

9. Att städa, plocka undan, laga mat och komma på mat.

8. Att ha tråkigt, tråkigt, tråkigt och lite mer tråkigt.

7. Kläder som inte sitter bra och bekvämt, alternativt kläder som jag ledsnat på men det är ingen idé att köpa nya.

6. Att gå i ett hem som har saker som behöver fixas utan att jag kan fixa det.

5. Att vara gravid (för att det känns som att jag har varit gravid sen våren 2012).

4. Att redan ha ont och må, i fjärde månaden, som jag mådde i åttonde månaden.

3. Pyrets återkommande mammighet.

2. Lördag är precis samma sak som måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag.

1. Världskriget som uppstår varje gång pyret ska kläs på.

Vi återkommer med topp 10 Roliga och bra saker som får mig att le och skratta. när humöret är lite mindre i botten och optimismen lite högre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.