Fortsätt till huvudinnehåll

Lägesrapport.

Pyret ägnar sig nu åt:
Att härma ljud, som när någon hostar, gör munpruttar eller spelar med tungan.
Att knata runt med gåvagnen och bli jättearg varje gång den krockar.
Att tala om vad grodan (kack-kack), katten (aaii-aiii) och vovven (mmmoom-mmmmom) säger.
Att läsa högt och bläddra i sina böcker.
Att göra knäböj utan stöd (sätta sig ner på huk och ställa sig upp igen).
Att öppna och stänga dörrar.
Att starta en omgång "Följa John" (att jaga och bli jagad är superkul).
Att försöka nå allt som är precis utom räckhåll.
Att försöka klättra på allt.
Att lista ut exakt hur många gånger i rad som mamma säger nej.
Att lista ut när ljudet mmmama ger mest, och bäst, effekt.
Att kramas och pussas.
Att lyfta på kuddarna i soffan för att hitta fjärrkontrollen som hon lärt sig att vi gömmer där.
Schemat är fullspäckat för en 10 månaders bebis.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.