Fortsätt till huvudinnehåll

Speedy nummer två.


Så var det dags för ultraljud igen.
Alla fingrar och tår var på plats och alla väsentligheter var som de skulle. Ja, det som barnmorskan såg i farten då.
Herreminjeflajesus vilken rulle det var på polarn! Vi tyckte att pyret var livlig men hon ligger så väldigt i lä om man jämför med den här krabaten. Vi hade nog tur som hade en äldre och erfaren barnmorska för hon kämpade verkligen att hinna med i svängarna och se det som vi var där för att inspektera.
Hm.
Och de säger att hur de beter sig i magen är en fingervisning om vilken personlighet de får när de väl är födda.
Mer fart och energi än pyret alltså?
Jag dör. Nu. På fläcken. Jag ger upp i förväg.
För att citera en klassiker:
I'm getting to old for this sh!t.


Fast jag blev ju lite tårögd när polarn vände på sig och började vinka med ena handen. Kanske orkar jag ett litet tag till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.