Fortsätt till huvudinnehåll

Vad blir det för mat?

- Idag blir det pannbiff!
*Jag kom ihåg att ta fram köttfärsen ur frysen igår efter middagen och la in den i kylen. Så många vuxenpoäng på det!*

- Eller vänta, vi skulle ju ha köpt potatis.
*Det glömde vi vid storhandlingen förra helgen och den här helgen blev det ingen storhandling eftersom herr B.o.B. var på pyjamasparty hela söndagen och jag vill inte storhandla själv och därmed släpa på 4 kassar och två sura barn. Färre vuxenpoäng på det kanske.*

- Skitsamma. Vi gör köttfärssås istället! För vi har spagetti!
*Kollar skafferiet för säkerhets skull och Yes, spagetti finns. Win! Score på fler vuxenpoäng!*

-Men! Vad faaaa, sa jag inte alls, mamma sa oj! Tusan! Köttfärsen har inte tinat. Inte det minsta.
*Hur faaaa kan den inte tina på 24 timmar i kylskåp?! Hur kan jag inte veta varför den inte gör det?! Så många minus på vuxenpoäng.*

-Ja, jag vet att ni är hungriga, mamma tänker.
Vi har raggmunkar i frysen!! Som ni tyckte var jätteblä... Men, vänta, vi har potatisbullar, och visst såg jag bacon i kylen? ...fast bara ett paket, det räcker inte. Fryst kyckling, fryst kött, fryst korv massor med frysta saker som inte ens legat 24 timmar i kylskåp... Ja, mamma är också hungrig och har migrän-känningar, ta en skorpa så länge.
*Vuxenpoäng kontot är så på minus nu.*

-Så här gör vi! Vi sms:ar pappa!
*Mat från thai-kiosken, inga vuxenpoäng men problemet löst.*

Imorgon är det herr B.o.B.s tur att göra något kul med köttfärs och två barn. Spänningen är olidlig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.