Fortsätt till huvudinnehåll

Godnatt saga?

Pyret ville läsa en saga. Hon ville läsa den tidning hon gjorde med sin mormor, som mest var full av bokstäver.

"Det här är M, hon har ett stall. Nu kommer E och vill hälsa på alla kor som bor där. Här är ett E till, ett rött, som kommer och säger hej. Var är alla kor? Dom är döda. Är dom döda. Ja säger E. Nä, nu kommer den här raden, de bokstäverna går till stallet och tar tillbaka alla kor. Dom är inte döda mer."

1.
Hon gillar sina bokstäver.
2.
Hon är kreativ.
3.
Hon är nya Stephen King.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.