Fortsätt till huvudinnehåll

Sunshine and lollipops.

Eftersom man lär sig av sina misstag och därför inser att det här kan vara de enda sköna sommardagarna vi får, så utnyttjar man skolans gräsmatta. Man utnyttjar den till max. Mellan 9 och 16. Eller, vi tog paus från solen för att hämta böcker i biblioteket, kaffe i caféet och gå på toaletten. 

Men vi satt inte bara och fyllde på med D - vitamin insmorda i solskyddsfaktor 50, vi jobbade också. Vi jobbade bra. Fick ner en massa teorier och begrepp. Vi känner att det tyder på god moral att faktiskt bedriva vårt lilla forskningsprojekt när sommaren anländer så här överraskande.

Vi fick in en intervju till också. Så himla spännande. Och så himla kul att så många familjerådgivare kan tänka sig att ta sig tid att ställa upp. Fem stycken är inbokade och vi har tackat nej till några. Det finns hopp om mänskligheten.

Nu känns utbildningen på riktigt. Lilla jag och pluggis ska ge oss ut och intervjua fem personer, på riktigt, och koppla deras svar till tidigare forskning och olika teorier. Vi sitter och formulerar meningar om att det systemteoretiska perspektivet är rådande inom familjerådgivningen, vilket går att utläsa av den här och den här. Och att det svenska välfärdssamhället utveckling, med kvinnors möjlighet att bli självförsörjande, har bidragit till att skapa ett individualistiskt synsätt.
Vem pratar så liksom.
Vi går igång på det också. Att kunna koppla ihop begrepp med teorier och hitta rätt mening för att uttrycka det vi upptäckt. Vi är så nördiga.

Men idag har vi varit nördiga i solen. Medan den är kvar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.