Fortsätt till huvudinnehåll

Bra, bättre men inte bäst. Än.

Jag bättrade mig idag.

Jag startade på jobbet, som också är ett sjukhus, för att fota mig till ett nytt tjänstekort. Vilket gick sådär eftersom administration som regel går sådär och som regel går ännu mer sådär inom landstinget. Fotot blev väl det vanliga stela, rådjur i strålkastare fotot, varken bra, bättre eller bäst, bara nödvändigt. Kommer aldrig lära mig att slappna av och bli bra på kort.

Sen drog jag till plugget för att försöka göra ett bra arbete med en opponering.
Visserligen så jobbade jag, men jag jobbade genom att sitta ute och bränna mig i solen. Inte att koppla av, men mer avkoppling, bättre alltså.

Hemma igen hade vi ett sista samtal på familjerådgivningen, det har gjort saker bättre, nu siktar vi på att det ska bli bäst.

Vi struntade i att laga middag och tänkte njuta av sommarkvällen genom att åka till Max och muta barnen. "Hammbujjaje" skriker Polarn glatt och inte alls pinsamt i denna hälsofanatiska tidsålder. Tanken var bra. Det hade kunnat gå bättre. Av princip ska båda arvsmassorna få utbrott för ingenting-vi-förstår just nu, så mutan föll lite platt.

Nu ska jag sova och se om nya mobilen går att kicka igång med gamla numret imorgon. Supporten sa att den skulle det. Det skulle ju vara bra. En bättre mobil än den jag har som bara vill ge upp, liksom. Samtidigt som att jag är för gammal för att tycka att det är roligt att lära mig en ny mobil, för det invanda är alltid bäst.

Imorgon ska jag försöka peta in lite avkoppling och muta mig själv. Kanske lyckas jag. Det vore ju bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.