Fortsätt till huvudinnehåll

Så kass på det här.

Det enda som återstår av skolarbetet är att läsa några andra uppsatser och komma fram till en opponering mot en av dem.
Inte så mycket alltså.
Så jag passade på att hoppa in ett pass på jobbet idag, för att förberda mig inför sommarjobbet.
Shit vad kul det var att komma tillbaka dit. Shit vad mycket patienter det var. Shit vad mycket enklare det var än att plugga.

Sen var planen att ta ledigt en halv dag. Påbörja opponeringen imorgon. Göra något kul.
Kanske unna mig en ny väska, som Mors-dags present till mig själv. För att ingen är bättre på att vara mamma till mina arvsmassor än jag är, och jag får väl visa mig själv uppskattning om ingen annan gör det.
Sen tittar jag på väskor. Tycker de är för dyra, tänker att det är onödigt nu när det är sommarlov och jag inte ska släpa böcker och dator, även om jag ska släpa matlåda istället, tycker att det är fånigt att unna mig något dagen efter jag ville få en extra tanke av andra.

Så jag går hem.
Skriver ut uppsatsen vi ska opponera på och börjar jobba istället. Och plocka undan. Och vattna blommor. Och förbereda middagen.

Jag är så jäkla usel på att vara ledig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.