Fortsätt till huvudinnehåll

Perfekt tajming.

Så sitter man där med kommer-sluta-i-12-sidor hemtentan. Lite trött och less eftersom man inser att man kommer få ägna helgen åt den också, för att hinna klart till inlämningen på tisdag morgon.
Då ringer herr B.o.B. och talar om att förskolan har ringt, Polarn är dålig i magen.
Jag får säga: Där gick tentan åt helvete och gå iväg och hämta barnen.
Väl framme möts jag av planetens piggaste unge och får veta att hon var lite lös, inte som diarré men lös, och hade illaluktande fisar.
Jag förstår till fullo förskolans skräck för magsjuka eftersom jag delar den, och respekterar att de tar det säkra före det osäkra. Att ha 40 magsjuka ungar på halsen inom ett par dagar motiverar mer än väl varför man måste dra iväg och avlägsna arvsmassan. Så. Inget illa om dem alltså.
Det blir bara lite problematiskt när man har en unge som helt normalt kan bajsa tre gånger om dagen och är på "den fasta sidan", om man säger så, en gång varannan månad. Man inser ju att det kommer bli väldigt mycket vab på grund av hon har ätit sånt som får oss med vanliga magar att bli lite "påverkade". Som att hon käkade stor portion bacon igår. För nä, hon har inte så mycket som fisit sedan de ringde för fem timmar sedan. Skitunge.

Jag börjar allvarligt fundera på om jag kommer kunna plugga. För att sitta med plugg vareviga helg för att komma ikapp, i flera år till, känns ju inte optimalt för någon som redan är i behov av vila.
Eller om man vill umgås med hela familjen samtidigt kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.