Fortsätt till huvudinnehåll

Vilken skitdag.

Jag menar inte att det har varit en skitdag på så sätt att den har varit dålig, men vi kommer till det.

Vår promenadkompis pyret behöver skor som är anpassade till vädret och luftar hennes ofattbart svettiga små fötter bättre än jympaskor, och eftersom fötterna verkar vara det enda som växer på den där ungen så tänkte vi starta med att kolla in andrahands marknaden innan vi kollar butikerna. Så vi tog oss till söder.
Några shorts, kortärmade blusar och t-shirts till pyret, tre amnings vänliga klänningar till mig men inga skor blev resultatet. Istället hade vi just startat en promenadrunda som när dagen var slut sträckte sig över två mil.
Vi lämnade hemmet strax efter 10 och kom hem strax efter 17, däremellan åt vi lunch på Nyfiken gul, ammade utmed Hornstulls strand, bytte blöjor på gräsmattor, fikade på Lasse i parken, smörjde in pyret med några ton solkräm, rättade till solhattar och mössor tusen gånger, hade några miljoner vätskepauser och pyret gick och gick och gick, inte hela tiden så klart men massor. Hon är banne mig Energizer Bunny själv.
Det var väl hemma som skitdagen började.

Pyret hade sin vanliga nakenfis stund efter badet, vilket innebär att hon springer runt som en kalv på grönbete och undviker blöja och pyjamas. Den här gången sprang hon in i sitt rum och kom snabbt ut igen för att lämna över något till herr B.o.B. I hennes hand låg något som jag tolkade var en sån där chokladkotte som finns till jul, fast utan fint glansigt papper. Det var ingen chokladkotte, om vi säger så... Jag höll på att garva ihjäl mig.
Polarn ville inte vara sämre och överraskade med att leverera, redan efter tre dagar. Kan det vara den där mjölkfria kosten som är nyckeln..? Jag är trött som en sengångare av att utesluta mjölkprodukter, mycket av de mjölkfria ersättningarna smakar apa och jag saknar choklad så jag håller på att avlida, men eftersom polarn slipper eksemen, skriker mindre och verkar ha fått fart på magen så är det ingen stor uppoffring och jag vågar fasiken inte prova någon mjölkprodukt nu.

Det var vår lördag. Sol, värkande fötter och fina presenter.

Kommentarer

Anonym sa…
Sket hon sig själv i näven alltså? :D /MF
B.o.B. sa…
Det vete tusan hur hon gjorde, men det verkar väl inte bättre. Den där ungen alltså...

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.