Fortsätt till huvudinnehåll

Jaha ja, säger du det.

Ur dagens Expressen:

Partnerns tjat gör att du dör i förtid.

Närmare 10 000 danska kvinnor och män i åldrarna 36 till 52 år fick år 2000 fick svara på frågor om sin levnadssituation, i samband med att de rekryterades till en studie.
Elva år senare kunde forskarna se att ständig oro samt krav från partner eller barn upp till fördubblade risken att dö i förtid, oavsett orsak.
Män var mer sårbara för krav från partnern än kvinnor, framför allt om mannen i fråga saknade arbete.
Undersökningen publiceras i Journal of Epidemiology and Community Health.
Av TT
Publicerad 09 maj 2014 11:16

Men, det där kan ju inte stämma, för hur kan partnerns tjat påverka män, de lyssnar ju ändå inte.
Och om det stämmer så är ju problemet självförvållat; börja lyssna så slipper du ju tjatet och därför risken att dö i förtid.
Måste varit en man som har gjort den där studien...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.