Fortsätt till huvudinnehåll

Tralalalala.

Det pratas en del om alla "jag-ska-sjunga-i-tv-och-bli-en-stjärna" program som slåss i kanalerna.
Det snackas om hur elaka en del är.
Det diskuteras om det verkligen finns så mycket blivande artister där ute i vår lilla land.
Det pratas om enskilda deltagare som kämpar för sina 5 minuter i rutan.
Det slås upp stort om juryns bedömningar och kommentarer.
Jag är allergisk mot det alltihop; alltså programmen, inte de som verkligen har talang och ett brinnande intresse, och reagerar mest på detta just för tillfället:
1; Varför är det alltid de som wailar supernasalt som går vidare?
2; Varför tröttnar folk inte på det totalt uppgjorda i programmen?
Och allra mest undrar jag:
3; Jury: Idol; 3 snubbar, 1 brud. The voice; 3 snubbar, 1 brud. True talent; 2 snubbar, 1 brud.
Så antingen anses det inte finnas bra brudar som kan bedöma röster, eller så är brudar smartare än att ställa upp i såna program.
Jag vet inte vilket.
Men lite konstigt är det.

Kommentarer