Fortsätt till huvudinnehåll

Favorit i repris.

För ett par veckor sedan var jag förkyld.
Jag tyckte det var så roligt att jag bestämde mig för att bli det igen.
Jag ägnade hela förra veckan åt att med värme i bröstet minnas min rinnande näsa, ont i halsen, hostan och hjärnan full med snor.
Dessutom kände jag mig lite utanför när min förkylning gick över, alla andra njöt ju fortfarande av sina.
Men nu så, nu kan jag krypa upp i soffan med ett paket näsdukar, några Alvedon, och njuta av minstsmaken från Bafucin.
Vilken tur jag har!
Nu är ni bra avundsjuka därute, ni friskisar.

Kommentarer

greken sa…
Krya på dig kära vän! Känner också en förkylning komma krypandes men jag försöker att springa ifrån den :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.