Fortsätt till huvudinnehåll

Bortskämda.

Jag antar att vi har varit lite bortskämda så där sjuka-barn-mässigt. Även om arvsmassorna har haft sina duster med diverse virus, speciellt den senaste tiden, så har de varit härligt befriade från att vara riktigt sjuka. De har snorat, hostat, kliat, haft feber, sovit lite mer och fått lite dålig aptit, men har ändå varit förhållandevis pigga.
Men den här gången har Pyret varit märkbart sjuk. Febern har dragit iväg mot 40 grader så snart Alvedonet börjat lämna systemet, hon är seg och hängig och vill inte ens äta glass. Samtidigt vill hon ut, göra något, leka någonting, men när vi ger oss ut börjar hon genast klaga på huvudvärk, sätter sig i vagnen och stirrar ut i tomma intet. Hon är tydligen inte heller van vid att vara sjuk.

Sjukvårdsupplysningen tyckte inte det var någon fara och det tror inte jag heller, vi är nog bara ovana vid att vårt sjuka barn faktiskt är sjuk.
Så imorgon kör vi lite vab igen. Lite uppgivet sådär, lite undrar när man ska hinna plugga, lite vart tog livet vägen, lite ska det vara på detta viset, lite hur många pärlplattor och halsband kan man göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.