Fortsätt till huvudinnehåll

Tack hjärtat.

Vid dagens läggning med Polarn:
"Mamma, jag klappar dig." (hon stryker mig över armen)
"Jag känner det, tack älskling."
"Mamma, du fin!"
Naaaaaw.
För att verkligen säkerställa att det blir födelsedagskalas med presenter snart, så upprepar hon proceduren.

Det fanns ju en tanke om att ordna ett lite större kalas för lilla damen. Sen kom sjukdomsmånaderna from hell. Sen sitter herr B.o.B. konstant kvällarna igenom med datorn full av jobb, eller tar hand om pyjamasklubben, och meddelar dessutom annalkande servicehelg på jobbet. Sen kom jag in i en ny tentavecka. Sen läste jag igenom nästa kurs som börjar på måndag.
Sen gav jag upp.

Då känns det skönt att någon klappar försiktigt på en och kallar en fin. När ens egna liv liksom bara rinner mellan fingrarna och drunknar i vardagstristessen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.