Fortsätt till huvudinnehåll

Goda nyheter.

Inte nog med att förkylningen verkar -peppar, peppar- vara ytterst mild för herr B.o.B. och mig och inte så farlig för pyret, det gick dessutom bra hos barnmorskan idag.
Polarn ligger rätt och har sjunkit långt ner. Wohoo. Så det finns hopp om att det lilla livet hade tänkt komma ut någon gång, trots allt. Man undrade ju ett tag där.
Nu är det bara att vänta.
Precis som förra gången så känner jag plötsligt att det inte gör mig något. Från att ha lidit och velat att det ska dra igång nu, på en gång, så gick jag från barnmorskan och kände att det är okej hur lång tid det än tar. Den där känslan av att väntan ändå har varit så lång att några veckor hit eller dit inte gör så mycket.
Jag hoppas bara att den känslan håller i sig fram till mål.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.