Fortsätt till huvudinnehåll

Sverige runt.

I vad Greken kallade vår Sverige runt sommar, hamnade vi idag i Västerås, vid Anundshög, tillsammans med just Greken och hennes familj.
Förutom runstenar och gravhögar som vi klättrade som berg, var det familjelördag på området. Barnen roades med tipsrunda, fiskdamm, ansiktsmålning, lekar och -jajamensan Pyret blev lyrisk- ponnyridning. När de hade gjort alla aktiviteter belönades de dessutom med glass. Allt utan kostnad. Hur coolt är inte det.

Åka bil gick dessutom bra, Polarn roade sig med sin nya skrivplatta som hennes mormor och morfar köpt, och Pyret åt lördagsgodis. En timmes bilåkning utan pip och gnäll, det är ju också ganska coolt.

Själv fick jag lite feeling av att ta mig uppför gravhögen och känner att det är dags att komma igång med träningen igen. Jag känner mig taggad, det tillhör coolt-kategorin.

Om två veckor har vi en till resa inom landet planerad, det vore ju coolt att ta sig någonstans nästa helg också.
2016: Sommaren av Sverige weekends.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.