Fortsätt till huvudinnehåll

Moderskapets guldkant.

Polarn kommer springande efter mig och Pyret när vi ska gå från förskolan.


"Mamma! Titta!"

"Va gullig!"

Äh? Näe!
Då kommer nästa avkomma och säger samma sak:
"Åh! Va gullig!"

Förra gången hade de vett att ha en torr och död gråsugga i näven, men nu var det en alldeles levande variant som gjorde rymningsförsök med jämna mellanrum. Polarn var dock rask att plocka upp den igen, för hon skulle hitta hennes mamma och pappa.
Så ska man som en god mor inte följa instinkten att skrika "Blä och usch!", utan säga "Åh, ja den var fin. Men nu vill den nog gå iväg, låt den gå nu."

Bättre var det att komma hem, höra Pyret gå in i deras rum och säga:

"Men vad har hänt här? Åh mamma! Så underbart fint du har gjort vårt rum!"

Sen kommer hon rusande ut i hallen, kastar sig runt benen på mig och säger "Tack mamma!". Hon sliter med sig Polarn och säger "Du måste se vårat fina rum!" Polarn säger "Åh! Så fint!" och börjar bjuda dockan på kaffe.

Trots att jag inte hade frågat vad de ville ha, så känns det som att jag fick godkänt.

Kommentarer

greken sa…
Hahahaha underbara ungar!! Och så tacksamma!? Hur gör du!? Duktig du är som håller masken när de hittar äckliga kryp "låt den gå nu" haha! Tänk om de blir typ berömda fältbiologer när de blir stora!
B.o.B. sa…
Ja, hur gör jag..? Jag har ingen aning! Å andra sidan får jag lika mycket skäll av dem som jag får kramar, men det är väl en nyttig balans för både dem och mig!
Jag försöker verkligen hålla masken, jag vill försöka låta bli att överföra min småkrypsfobi så gott det går, men blir de fältbiologer så hälsar jag inte på dem på jobbet!

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.