Fortsätt till huvudinnehåll

När luften tar slut.

Vardag.
Var. Dag.
Varje dag.
Det där ekorrhjulet som bara snurrar på, ingen hinner riktigt kliva på och ingen hinner riktigt kliva av.
Just nu känner jag för att kliva av. Jag hänger inte med och jag orkar liksom inte trampa med i takten. Hur mycket jag än tar tag i saker så blir ingenting riktigt klart, eller egentligen gjort, eftersom listan bara fylls på. Fixa en sak; få två problem på köpet.

Fast jag känner inte att jag har rätt att klaga när jag har människor omkring mig med riktiga problem och möter patienter som försöker överleva.
Hur kan jag vilja krypa ihop som en åskrädd hund och bli omhändertagen, när jag får kramar och pussar av två friska barn varje dag. När jag har min egen hälsa och får chanser att utvecklas och greppa nya möjligheter lite då och då. När jag har en make som grävde ner sig i stridsgropen med mig och räddade det som var vårt. När jag egentligen inte saknar något.

Fast något saknar jag. Något är trasigt. Något behövs. Jag kan bara inte finna orden för det än.

Kommentarer

greken sa…
Tänker likadant. Det är svårt att göra sig själv hel och komma på vad man behöver. Vi gör så mycket som det är någon prestige i. Du kanske behöver göra nåt för dig som inte är jobb/plugg/för barn/för maken. Så svårt å veta vad som behövs bara? Jag vill bara ligga i en säng och läsa om andras liv just nu. Orkar inte ta tag i mitt eget! ��
B.o.B. sa…
Ja, det där med att göra något för sig själv... När hinner man det? Gör man någonsin det? Borde man göra något regelbundet, eller räcker det att ta en fika eller middag med en god vän ibland? Och vad gör man när det lilla man gör inte känns tillräckligt, man bara vill ha mer, men då känner man sig minsann lite girig och egoistisk.
Finns inga bra svar va?

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.