Fortsätt till huvudinnehåll

Sommaren är kort.

Efter sjuhundraelva bråk om allt från val av frukost, via systrars retsamhet, till val av skor,  så packade vi in allt och alla i bilen och gav oss av. Sommarens sista utflykt.
Fast Pyret var så in i bäcken sur att hon inte ville följa med längre, hon ville hellre bo hos mormor och morfar medan vi åkte iväg med Polarn. Vi var så in i bäcken less på den lilla damen vid det laget att vi var beredda att lämna henne där.

Men, sjuhundra elva missnöjesyttringar senare nådde vi Astrid Lindgrens campingby. Vi har ätit, vi har packat ihop barnen och beställt frukostbuffé, nu laddar vi för att få en bråkfri dag inne på Astrid Lindgrens värld imorgon. Det vore trevligt att få avsluta sommaren med en bra utflykt, men än så länge kommer den mest gå till historien som suraste barnen på besök i Småland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.