Fortsätt till huvudinnehåll

I hennes skor.

Hennes allra största intresse, utöver navlar, är skor. Eller skor, strumpor och socciplast. Allt man sätter på fötterna.
Höjdpunkten med att gå ut är att sätta på sig kängorna och hemma letar hon snabbt fram ett par sandaler som hon vill knata runt med.
Jag häpnas över hur länge hon kan sitta på golvet och försöka sätta på sig skorna på egen hand. Hon förstår principen men saknar lite av tekniken kan man väl säga.
Själv sitter jag på händerna och biter mig i tungan för att inte hjälpa till. Hon säger till och kommer till mig när hon ger upp, först då hjälper jag henne att ta på skorna.
Ett gigantiskt leende sprids över hela ansiktet när skorna väl är på, sen ägnar hon en stund åt att bara stampa omkring och titta på sina fötter.
Lite roar småbarn brukar man säga. Fast det här roar mig med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.