Fortsätt till huvudinnehåll

En typisk dag.

6:00 kliver upp, äter frukost medan herr B.o.B. tar hand om pyret.
7:00-8:00 pyret på gott humör, vi studsar i knät, gör munpruttar och kelar.
8:00 pyret skriker, jag vyssar, gungar och tröstar i 30 minuter innan hon är tillräckligt lugn för att äta.
8:30-9:00 mat, blöjbyte.
9:00-10:00 morgonpromenad.
10:00 pyret skriker, jag vyssar, gungar och tröstar i 30 minuter innan hon är tillräckligt lugn för att äta.
10:30 pyret på gott humör, vi studsar en stund, pyret gör munpruttar i babysittern och utforskar hur hon kan få in näven i munnen, dra i uggle-snuttefilten och få in den i munnen, medan jag tvättar och gör i ordning flaskor.
11:00 pyret skriker, jag vyssar, gungar och tröstar i 30 minuter innan hon somnar mot mitt bröst.
11:30 jag försöker lägga ner pyret på sin kudde, hon skriker, jag får börja om.
12:00 pyret äter.
12:30 pyret är på gott humör, jag äter medan hon gör munpruttar och trakasserar uggle-snuttefilten.
12:45 pyret skriker, jag tar upp henne och hon kräker ner hela mig.
13:00 pyret är på gott humör, vi övar på rulla runt, studsa och göra munpruttar.
13:30 pyret skriker, jag vyssar, gungar och tröstar i 30 minuter innan hon är tillräckligt lugn för att äta.
14:15 pyret brakar i brallan. Ett besök på skötbordet med en glad pyret som drar av sitt första riktiga skratt åt blåsa på magen och rulla-rulla-sida-till-sida.
14:30 pyret skriker, jag vyssar, gungar och tröstar.
16:00 pyret somnar på mitt bröst.
17:00 jag försöker lägga pyret på sin kudde, hon skriker, jag får börja om.
17:15 jag försöker ge pyret mat, hon skriker ännu mer. Herr B.o.B. kommer hem och tar över skrikande pyret.
17:30 herr B.o.B. tar ut skrikande pyret på promenad i snöstormen.
Jag bryter ihop.
1 timme, 30 minuter, 15 minuter, 30 minuter, 15 minuter, glädje på 12 timmar.
Hur ska man orka?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.