Fortsätt till huvudinnehåll

En början utan slut.

Jag tänkte en tanke men kom inte fram till något.
Jag började titta på en film men såg inte klart den förrän efter fyra pauser.
Jag började en konversation men fick aldrig prata klart.
Jag gick in på Facebook men hann inte bläddra igenom nyhetsflödet.
Jag började äta mat men den hann kallna.
Jag började dricka kaffe men det hann kallna.
Jag började kela med katten men fick flytta henne ur knät.
Jag började pyssla med något men det blev inte färdigt.
Jag började skriva ett inlägg som blev klart tredje gången gillt.
..........
Välkommen in i mitt liv miss Awesomeness, mer känd som pyret.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.