Fortsätt till huvudinnehåll

Nattsuddare och fotomodeller.

De ringde från förskolan och det är ju aldrig bra.
Den här gången ringde de för att Polarn såg plötsligt ut så här 

På båda ögonen.
Hon var pigg och glad som en lärka men de hade aldrig sett något liknande så de tänkte att det behövde observeras lite.

Jag tog hem arvsmassorna och tänkte att någon annan behövde observera det där, så jag ringde närakuten. Telefontid fick jag två timmar senare och efter ett samtal med en högst oengagerad person fick vi tid hos doktorn klockan 20.30.
Eftersom både hon och hennes genetiska lookalike utan problem höll sig vakna och på strålande humör drog jag snart slutsatsen att det nog inte var något allvarligt i alla fall. 
Det tyckte heller inte doktorn.
Gissningsvis rörde det sig om antingen
1. Petekier; små brustna blodkärl till följd av hostan. 
Eller 
2. Dermatit; Att hon, med sin känsliga hy, fått något på fingrarna och gnuggat sig i ögat vilket gett någon slags reaktion. Hon är ju inne i en sådan där torr och kliande period just nu.

Sen kan ju möjligen den reaktionen ha satt sig på ögonen eftersom hon såg reklam för Smarteyes och utbrast:
"Titta mamma! Den flickan ser ut som dig!!"
Inte ens på en riktigt bra dag. 

Eller så håller hon redan på att samla poäng för att få schysta julklappar, hon är ju rätt smart den där ungen. 

I alla fall så fick arvsmassorna en sen läggning, det kommer ju straffa sig imorgon bitti. Det gör att jag också får en sen läggning, så jag kommer vara ännu längre från att likna Izabella, jag kommer bara ha glasögonen gemensamt. Fast mina är ett annat märke och en annan modell, så egentligen inte ens det. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: