Fortsätt till huvudinnehåll

Det som vår svårt att tänka sig.

Vi spenderade denna varma, vackra dag på Skansen, heeela dagen. Barnen var på fortsatt fantastiskt humör och gjorde dagen så mycket enklare.
Det slog mig också hur mycket enklare livet är i andra aspekter, hur mycket som vi har kommit förbi.

När vi kom fram och jag frågade om barnen behövde gå på toaletten och de sa nej kom jag på att vi inte behöver hålla reda på sånt längre. De säger till och säger de nej så kan man lita på det. Det har ju gått nästan ett helt år sedan Polarn slutade med blöjor dagtid och nu är hon utan på nätterna med. Sista blöjan i hemmet sedan december 2012. Wow.

En liten jänta stod och petade ner sin napp i nappmaskinen på Lill Skansen och jag kom på att det är 17 månader sedan arvsmassorna var där och petade i sina. Polarn var inte ens 2 år.

Ingen vagn hade vi med oss heller, dubbelvagnen är bortskänkt och enkelvagnen står i förrådet. De klarade att ta sig från centralen till Kungsträdgården, knata runt på Skansen hela dagen och gå från slussen till Stockholm södra. Som jag hatade de där jäkla vagnarna och nu slipper jag dem.

Vilka brudar man har fått. Fantastiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: