Fortsätt till huvudinnehåll

En dag på kontoret.

Pyret jobbar hårt på att ta sig framåt. Hon jobbar varje tillfälle hon får, till och med i sömnen.
Ibland byter hon arbetsuppgift och ägnar en stund åt att öva på att resa sig från alla fyra, det går bra, eller så går hon på rast och snackar bort en stund, kramas, ger världens blötaste pussar (läs: sugfisk) eller somnar lite grann.
Men det är framåt som är den huvudsakliga arbetsuppgiften. Förutom några enstaka steg i rätt riktning så lägger hon dock fortfarande oftast i backen.
Resultatet är ju mindre viktigt, att hon har roligt på jobbet och försöker så entusiastiskt är väl ändå huvudsaken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.