Fortsätt till huvudinnehåll

B-day.

Det är min födelsedag idag.
Alltså är det pyrets halvårs dag.
Mitt i snöstormen på BB var det en evighet till de varma sommardagarna.
Mitt i pyrets evighetsskrik de första veckorna var det en omöjlig väntan på att hon skulle bli så stor.
När vi här.
Fantastiskt.
Jag sitter och tittar på henne när hon sover. Hennes hand kramar kudden, precis så som jag brukar göra. Hennes ena ben ligger högt uppvikt mot magen, medan det andra ligger rakt, precis som jag brukar ligga. Den runda, mätta magen rör sig när hon andas tungt. Ibland får hon en rynka mellan ögonbrynen och hon suckar djupt, jag undrar vad hon drömmer. 
Jag känner mig otroligt lyckligt lottad. Tänk att vi hade sån tur. Att hon finns här är så stora tankar att jag inte riktigt kan greppa dem, som att fundera över hur stort universum är.
Det får mig att tänka på Cecilia Vennerstens fina sång Det vackraste och eftersom det finns människor som är bättre poeter än undertecknad så snor jag friskt och önskar med det min chiliostbåge grattis på halvårs dagen.

Det vackraste jag vet
Är att se dej när du sover
Här råder stilla frid
Och jag glömmer både rum och tid

Du ligger här bredvid
Och jag känner hur du andas
Att älskas utav dej
Är det vackraste för mej

Så sagolikt det är
Att se morgon-dimman lätta
När mörkret sakta flyr
Och att se hur dagen åter gryr

En kylig morgonbris
Sakta sveper genom rummet
Jag kryper tätt intill
Lycklig för att du finns till

Stunder av stillhet
Ett ögonblick av ro ibland
Stunder av lycka
Att bara ha varandra

Det är en rikedom
Att få älska och att att älskas
Vår kärleks varsamhet
Är det vackraste jag vet

Det vackraste som finns
Är att vara någon nära
När månen lyser klart
Över skog och mark så underbart

Du ligger här bredvid
Och jag känner hur du andas
Att älskas utav dej
Är det vackraste för mej

Stunder av stillhet
Ett ögonblick av ro ibland
Stunder av lycka
Att bara ha varann

Det är en rikedom
Att få älska och att älskas
Vår kärleks sårbarhet
Är det vackraste jag vet

Du ligger här bredvid
Och jag känner hur du andas
Att älskas utav dej
är det vackraste för mej

Cecilia Vennersten: Det Vackraste Jag Vet — Sångtext | LyricsKeeper http://lyricskeeper.se/sv/cecilia-vennersten/det-vackraste-jag-vet.html#ixzz2Vyg8NhV6



Kommentarer

Respelion sa…
Wennersten-stycket är förvisso mycket vackert, men jag tycker du lyckades uttrycka dig alldeles utsökt helt på egen hand.
B.o.B. sa…
Med blossande kinder tackar jag för de fina orden.

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.