Fortsätt till huvudinnehåll

Inte tänka

Fredag, det brukar ju kännas bra. Kändes inte så bra idag. 

Har väntat hela dagen på att veterinären ska ringa, för precis som jag brukar informera mina patienter om så kommer alla frågor efter att man har haft stressfyllda möten. Och nu finns det många frågor där jag är rädd att svaret kommer göra att vi behöver säga farväl till älskade kissekatten. 
Men sköterskan ringde på eftermiddagen för att tala om att veterinären skulle ringa under morgondagen. All ängslig väntan får vänta lite till.

Inte helt lätt att hantera oro när man dessutom jobbar hemifrån, ensam. Inte lika mycket att bli distraherad av när inga kollegor sveper förbi i korridoren och passar på att snacka lite. Eller när man inte behöver ta en mindre promenad för att hämta sitt kaffe. Så länge det var patientarbete var det ju hyfsat lätt att tänka på annat, problemet var all administration, vilket är vad jag mest har planerat för när jag jobbar hemma. Dålig tajming.

Men då gör jag det som hjälper mig bäst att varva ner; rör på mig. 
Till dagens aktivitet:
Jag började med att ta en runda intervaller innan jobbet drog igång, tog en powerwalk på lunchen och gick sedan och hämtade arvsmassorna.
Värt att notera att tempo minskade för varje gång, i takt med att regn och blåst tilltog. 

Samma område som var bara lite isigt när jag sprang förbi klockan 6, såg ut så här vid lunch:

Det ligger inte en mindre damm där i vanliga fall. Galet.

Jag kunde också distrahera mig själv en stund när jag lagade middag; Pineapple thai quorn. 
Det blev så himla gott! Serverades med äggnudlar. 

Nu ska jag bara ta itu med morgondagen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.