Fortsätt till huvudinnehåll

Bara söndag

En helt fantastisk vinterdag, smällkallt men eftersom solen sken märktes kylan inte så mycket som man tror.

Jag vågade prova att ge mig ut för lite intervaller i 8 minusgrader klockan halv åtta på morgonen. Det gick alldeles utmärkt. Vägarna var fint plogade, så underlaget var riktigt behagligt.
Och så otroligt vackert att vara ute i soluppgången med bara några enstaka bilar som åker förbi. 

För att ta tillvara på det magiska vädret drog vi på oss underställ, merionullstrumpor och överdragsbyxor och tog en långpromenad till Snösätra. 
Som ett sagoland:
Snösätra Graffiti Wall of Fame bjöd på nya konstverk:


Ett annat sätt att ta tillvara på minusgraderna är att passa på att frosta av frysen, och då hittade vi blåbär.
Tada!
Blåbärspaj med knackigt täcke.

Känns osäkert om en söndag kan leverera bättre just nu.

Dagens aktivitet, plus ett mindre cirkelpass.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.