Fortsätt till huvudinnehåll

Hur var det här då?

Jag har roat mig med att mäta mig själv med min julklapp.
Självklart är väl mätningarna inte helt hundra, men ger kanske ändå en fingervisning om ens vardag. Det här är säkert information som inte roar någon annan, men är roligt för en trött 45-åring.

Det jag kan se så här långt är att jag sover kanske lite för lätt och får något i underkant av djupsömn.

Inga överraskningar att jag sover risigt med tanke på att jag vaknade 4.43 imorse.

Vilopulsen ser dock rätt bra ut.

När andra säger att jag verkar så lugn så kanske de har en poäng.

Vid intervallpassen kommer jag upp i hyfsad arbets- och maxpuls.

Träningspassen är alltså helt okej. 

Jag är på tok för dålig på att få i mig vätska:

Det är inte heller någon överraskning. Jag dricker nog egentligen ännu sämre, men när jag ständigt är påmind om att registrera hur mycket jag dricker så skärper jag mig lite.

Jag ligger lite i underkant i kaloriintag för min aktivitetsnivå, när det är mellan dessa siffror kvar vid läggdags.


Då har det ändå varit ledigt, med rätt mycket tid till att just äta. Lite överraskad blev jag eftersom jag inte har den bästa kosthållningen. 

Så, summa sumarum: 
Jag ska äta och dricka mer (hur nu det ska gå till), och behöver sova djupare, vilket tydligen åtgärdas genom att vara vaken lite längre, herregud. Men, jag kan i alla fall vara nöjd med min aktivitetsnivå.

Sen får vi se hur siffrorna ser ut när vardagen kickar in. Min gissning är att de siffror som är bra nu kommer bli bättre, och de som är dåliga nu kommer bli sämre, men säker kan jag inte vara så klart. 

Nu ska jag dessutom fortsätta lära mig använda alla funktioner i den här klockan, det får bli lite i taget för den här otekniska tanten. Jag har mest fokuserat på att ladda ner låtlistor från Spotify så jag kan använda dessa:

Jaybird vista lurar. 
Vilket innebär att jag också ska lära mig hur de funkar. Hoppas ingen försöker ringa mig när jag är på väg till eller från jobbet så jag behöver försöka svara.

Teknikångest, blandat med lite teknikskoj är recensionen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.