Fortsätt till huvudinnehåll

Lucka 7.

Idag har jag känt mig tacksam över att ibland bli påmind om att det jag tycker är problem, inte är problem alls.

Ibland tycker jag att det är jobbigt att kroppen strular med värkande höft, migrän, kass rygg, ständiga förkylningar, cystor och annat tjafs.
Så blir jag påmind om att det inte alls är dålig hälsa, det är hälsa jag kan leva med. Det finns de som inte ens får överleva sin dåliga hälsa.

När jag känner mig less på plugget och tänker att det är omöjligt att kombinera med småbarn så blir jag påmind om att för andra är en högskoleplats högsta drömmen. För andra så är min ålder och småbarn ett hinder för att jaga sin dröm. Jag får jaga min dröm.

När familjelivet tär och småbarnsåren sliter. När jag helt tappar lusten för att jag alltid sköter hämtningen och middag, aka The big drama hour. När får svårt att hålla ihop mig  efter alla kliv tillbaka jag måste ta.
Då blir jag påmind om att jag är stark,  jag har det gott med många goda människor som vill väl. Mitt familjeliv är inte svårt, jag håller inte på att klappa ihop. De finns de som verkligen inte håller ihop och lever helt utan stöd omkring sig.

Livet är tufft, men jag är tacksam för att jag får göra mycket av det jag vill, att jag fått drömmar om barn och utbildning uppfyllda efter alla år och att jag mitt liv, ett liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.