Fortsätt till huvudinnehåll

När andra säger det bättre.

2015, vad kan jag säga. Jag tror att jag överlämnar ordet till legendariska Ratata i gamla dängan "Glad att det är över", för de beskriver bitvis så väl vad jag känner för dig.

vem är det som har lärt dig
alla later som du har
att möta varje fråga
med ett överlägset svar

all denna tid förgäves
som jag kunde gett till nån
som ville ge nånting tillbaks
ja, det var synd att du inte var sån

och kan du ge mig ett skäl
att börja om igen
det började ganska illa
och det blev bara värre sen

glad att det är över
så lämna mig ifred
du är det sista jag behöver
och jag orkar inte mer

vad jag än gjorde
vad jag än sa
var du aldrig riktigt nöjd
det var aldrig riktigt bra

Gott nytt år?
Jag firar inte riktigt än, jag spar det tills jag har facit i hand. Men 2015, tack, adjö, so long, du kommer inte bli saknad för jag är bara glad att det är över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.