Fortsätt till huvudinnehåll

Jämställt i verkligheten.

När man har en lärare/lektor som under föreläsningen pratar om jämställdhet och som exempel drar upp frågan om vem i de moderna jämställda hushållen som har koll på vad i skafferiet som är slut och därför behöver inhandlas, till exempel florsocker och skit. För att påpeka att det tar en jäkla massa energi att hålla sådan information i huvudet och att det säkert är rätt skönt att slippa gå och tänka på det. Kanske kan man använda den energin till en massa saker som den med inköpslistan i huvudet inte har ork till.
Hur jämställt är det då, och i förlängningen, hur jämställt blir det?

Då känner jag att jag blir lite förtjust.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.