Fortsätt till huvudinnehåll

Smart från IQ.

Ni har väl sett på tv, eller hört på radio, den helt genialt charmiga reklamen från IQ?
"Tänk om vi tjatade lika mycket om annat som vi tjatar om alkohol."
I love it.
Det sätter frågan i ett roligt perspektiv.
Jag tror inte att det bara är för att jag är preggo, och har varit det väldigt länge nu, men jag är så fasligt ointresserad av alkohol. Det var väl flera år innan den eviga graviditeten som jag drack mer än något enstaka glas till en middag.
Som med så mycket annat så är det lätt att märka hur onödigt något är när man själv inte använder det på fasligt länge.
Eller så kan man tycka att jag har gått och  blivit gammal och tråkig.
Det passar ju i och för sig den tantfrisyr jag ofrivilligt kom hem med från frisören igår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.