Fortsätt till huvudinnehåll

Roligast just nu.

Pyret har hittat, och förstått hur man anväder, knappen på vår golvlampa. Vilket medför att om någon kikar in i vårt vardagsrum tidiga kvällar så kan man tro att vi har knattedisco här hemma. Vilket man i och för sig har rätt i.
Ett annat stort intresse är skruvkorkar, som till flaskor, burkar och barnsmoothies. Där jagar damen upp sig kopiöst i sina försök att skruva på korken på respektive behållare. Även när hon lyckas få fast den, vilket jag tycker är en otrolig bedrift, så muttrar och väser hon som en argsint Gollum för att demonstrera sitt missnöje.
Tekniken i gåendet håller på att finslipas. Så hon går. Överallt. Hela tiden. Faktum är att hon försöker springa. Med de där korta, ostadiga och ovana benen. Hon ramlar också just därför. Överallt. Hela tiden.
Att stänga dörrar är ju rätt kul också. Alla dörrar har dörrstoppar, som gör dom så där härligt sega att flytta på, sen kan man gömma sig bakom dörren och leka tittut med mamma, pappa eller katten. Tills man råkar dra igen dörren lite för mycket utan att få upp den igen och blir fast på fel sida. Då skriker man högt tills fångvaktaren släpper ut en och slutar tvärt att leka den dumma leken.
Eftersom damen numer kan gå utan stöd så måste man väl hitta ny användning för gåvagnen. Så man står i den istället. Med lite tur kan man få en åktur, som en liten gladiator. Eller sittande åktur, som en passagerare till Kenny Bräck.
Fast vilken sekund som helst är de här sakerna inte alls roliga längre, då kommer nya nöjen och besattheter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.