Fortsätt till huvudinnehåll

Fågel, fisk eller mittemellan.

Min tur att vabba.
Min tur att vara sjuk.
Vi höll oss ganska flytande ändå, måste jag säga, med lite hjälp av Alvedon, kaffe och Svt-play. Arvsmassorna är ju i stort sett återställda. Polarn har blivit av med febern och det halsonda, nu är hon mest ledsen på natten då hon kommer till mig och hulkar fram att:
"Det är faktiskt väldigt svårt att sova med hosta."
Jag håller med. Hosta är alltid värre på natten.
Pyret blev ju aldrig lika krasslig, så hon är pigg som en lärka och bara lite snorig.

Så Alvedonet var till mig. Febern låg på 38.4, med tillhörande värk i kroppen, och en hosta som tilltar. Men arvsmassorna roades under dagen, med hjälp av att leka fågel, fisk eller mittemellan, vilket de precis lärt sig. Båda var imponerande fiffiga med sina gömställen, men Polarn var snäppet skickligare, vi fick till och med ge upp ena gången. Bäst var dock när vi skulle leka föreställning. Jag låg i Polarns säng medan de turades om att uppträda för mig. Annars belägrade vi soffan och kollade vi gamla filmer.

Snart är det tydligen jul. Det märker jag mest på arvsmassornas julkalendrar. Dan före dan, före dan, före dopparedan. Blir det så?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.