Fortsätt till huvudinnehåll

En slags högtid.

Bästa Hej hej vardag skriver som vanligt så som det känns. 
Varför frågar man inte på det sättet? 
Varför ska man få "hjälp" med projekt man har delat ansvar för? Då handlar det ju egentligen inte om att hjälpa utan om att en part tar eller inte tar sin del av projektet.
Eller är det så att om en person "självmant" tagit ansvar för det gemensamma så är det för alltid dennes ansvar tills hen taggar in någon annan?


Första funderingarna läser du HÄR

Lite mer funderingar läser du HÄR

Det är så himla skönt när någon annan kan sätta ord på saker, men också ge en känslan av att "Puh, det är inte bara jag". 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.