Fortsätt till huvudinnehåll

Ordningspolisen.

Pyret säger plötsligt Jag läsa boka.
-Jamenvisst hämta en bok då.
-Pyret hämta boka, mamma vänta här. Stanna här mamma, Pyret komma snart.
Sagt och gjort, Pyret hämtar böcker och kommer springande Jag kommer med boka nuuuuu.
Vi läser böcker och sekunden efter de är slut, vilket inte tar så lång tid eftersom hon läser dom 10 sidor i taget, så springer hon för att hämta fler. Men de ska inte riktigt läsas, nu är det många boka och då måste hon ju sortera dom. Så klart. Med precision och största koncentration lägger hon dom i hög och blir sjukt nöjd med resultatet.
Det är ordning och reda på den där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.