Fortsätt till huvudinnehåll

En dag i Årets ickemorsas Instagramfria liv.

Mina bihålor har försökt tränga ut genom ögongloben idag, förkylningen dansar fram och -idag- tillbaka i otakt och barnen är... ...livliga.
Årets morsa I am not.
Jag vill så himla gärna ha tillbaka lite energi nu. Känns som länge sen.
Istället får Årets ickemorsa nöja sig med att Pyret har fastnat för Nickelodeon Jr så att jag får titta på lite nya program medan jag hostar upp flubber och förbereder mig för att orka laga middag. Eller titta och titta, Pyret tittar i några minuter innan hon åker kana i soffan, hämtar allt hon äger, springer runt med dockvagnen och tigger mellis. Polarn studsar i knät, vill jaga sin syster, vill sno allt som Pyret släpar in till soffan och tigger allt ätbart hon får.
Årets ickemorsa ger upp och förflyttar cirkusen till köket där Pyret istället vill dansa till Da bess (All About That Bass med Meghan Trainor). Ironin i att vår mini-planka gillar en låt som hyllar rediga kvinnokroppar med ordentlig bakdel gör att jag orkar stå på benen tills herr B.o.B. kommer hem.
Kvällen spenderar jag i soffan med mycket koffein för att ladda inför morgondagens morgon-maraton inklusive det obligatoriska tjata-muta-hota-dividera-jaga-kläpåbarnen.
And that's how it's done inte på Instagram.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.