Fortsätt till huvudinnehåll

Hjulehjus.

Det är advent i helgen. Sådeles "ska" lampor, stjärnor, ljusstakar och pynt upp, kanske lite gardiner och tjafs också. Tanken på att mecka med alla sladdar, tyger och pryttlar, som dessutom ska släpas ner från ett vi-har-just-flyttat-in-alltså-knökfullt-vindsförråd, gör mig mer än lite svettig och ilsk. Jag ser svordomar och besvikelsen över utebliven stämning tydligt framför mig. Brrr.
Samtidigt så vill jag så gärna göra det sådär juligt och mysigt nu, även fast knoddarna är för små för att minnas det vill jag skapa den där julstämningen.
Så planen är att vi svär och blir lite ilskna på lördagen och har mysig adventsstämning på söndagen. När man får barn blir man ju så bra på att planera saker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.