Fortsätt till huvudinnehåll

Advent.

För att samla päron-poäng packade vi en väska med varm choklad och smörgåsar, barnen och oss själva, för en tur till skogen.
Pyret hade en grejtans tid där hon knatade in och ut bland mossa och sten för att leta efter kaniner, troll och bra pinnar.

Inte ens vid bron fanns det några troll men hon hittade en kanin som hon fick mata med ett äldre pars medhavda morötter. Hon fick dock inte fånga kaninen och ta med den hem, vissa önskemål tillgodoses inte hur många päron-poäng vi än vill ha.
Polarn kanske inte tycker att det är skitkul att bara sitta i en vagn och titta på granar nu när hon hellre kryper runt och ställer sig upp överallt. Dessutom är hennes lite krassa mage stadigt lite sämre och förkylningen har gått från jobbig hosta till herregud lilla vän. -nytt samtal till bvc imorgon alltså - så hon hade inte en trevlig utflykt. 

Hemma fixades det sista i adventspyntet och Pyret fick en egen gran av sin mormor och morfar. 
Hennes reaktion var att hoppa jämfota, klappa händerna och deklarera att hon älskade den blomman.

Nu är det vår tur att få lite adventfeeling med glögg, Alladin, pepparkakor och saffranslängd. Glöggen är alkoholfri så det blir väl feeling av sockret då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.